Korte omschrijving

Met de losse workshops duik je voor even in de wereld van muziek, beeldend, dans of theater. Je gaat zelf flink aan de slag en leert hoe je in een korte tijd iets moois kunt maken. Bezoek je een voorstelling dan bevind je je voor even in de magie van het theater.

Deze workshops worden begeleid door een vakdocent van het kunstencentrum Cultuurbedrijf Noordoostpolder.

Categorie: MUZIEK, toneel dans

groep

Locatie/ duur

Speel de mol

Naar het boek Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Je gaat lekker zingen en passende geluiden maken met de instrumentjes.

Mini gitaar

Dat speciale geluid van de gitaar… Met een paar snaren maak je samen al snel een eenvoudige melodie en ga je er ook heel hip bij zingen.

Djembé

Samen met de docent ga je echte Afrikaanse trommels bespelen. Geluiden met je stem vertaal je in een ritmisch patroon.

Band in de klas

Met keyboard, zang, drums en gitaren speel je samen in de klas als een echte pop band. Gaat het dak er af?

Categorie; muziek toneel, DANS

groep

locatie

Dierendans

Dansen vanuit het mooie prentenboek ‘Mama is kwijt’ (Chris Haughton)… Samen met de eekhoorn ga je op zoek naar de mama van het uiltje.

Feest

Hoera, het is feest! Dat betekent: cadeaus inpakken, taart maken, je verkleden. Je hangt slingers op, danst met ballonnen en gaat misschien ook nog naar de kermis!

Robot Moves

Hoe zien onze robots er uit? De menselijke machine wordt in beweging gezet door actie-reactie en ‘teleporteert’ een dans naar de toekomst!

Coole Moves

Stap in de wereld van hippe streetdance met danscentrum Artistique. Je leert de ‘coolste moves’ en gebruikt hierbij ook je eigen creativiteit.

Categorie; muziek, toneel, dans

Op je lijf geschreven

Vanuit een verhaal en door middel van fantasierijke associaties ga je dit verhaal en de begrippen zelf spelen; taalverwerving met lijf en leden.

Wie ben ik?

Je kruipt in de huid van verschillende mensen of dieren door fysieke transformatie en maakt een korte scène, waarin die rol tot leven komt.

Glitter & glamour

Je kruipt in de huid van iemand die je bewondert met rollenspel en maakt een nieuwsitem over jouw idool. Reality-tv of showbizz nieuws?

Zo2040!

Wat zou je later willen worden? Met theater maak je van elk idee (realistisch, komisch of bizar) een spraakmakende presentatie.

STICHTING URKER LIED

Korte omschrijving

'Mins ik goan ier nooit mar weg': aan de hand van de live gezongen Urker liedjes wordt door Fokke Hoekstra van stichting tot instandhouding van het Urkerlied vertelt over het Urker dialect en over de cultuur van Urk en worden de kinderen uitgedaagd om (in hun vrije tijd) een Urker liedje te gaan schrijven.

Na de les weten de leerlingen: meer over het Urker dialect en over de cultuur van het dorp.

• Locatie: in school, in de klas
  • Lesvorm: workshop
  • Lesduur: 45- 60 minuten (in overleg)
  • Aantal deelnemers: per groep/klas
  • Prijs: €100,= (excl. 21% Btw)
  • Beschikbare periode: in overleg kan veel overeengekomen worden

Bijzonderheden

Deze workshop is bedoeld voor kinderen van groep 6, 7 & 8. De factuur wordt verzorgd door Stichting Urkerlied.

Stichting Urkerlied
Fokke Geert Hoekstra
T: 06-51380775

Korte omschrijving

Musical Workshop: in onze workshops maken de kinderen kennis met  de basisvaardigheden van toneel, zang & dans. Ook werken we aan een stukje teambuilding binnen de groep door middel van oefeningen.  Uiteraard staat plezier en ontspanning voorop bij onze workshops.  Op aanvraag kunnen wij ook de basis leggen voor een groep 8 musical,  of wij trainen de docenten om deze musical aan te bieden.

Na deze les kennen de leerlingen de basisprincipes van toneel, zang & dans.  Op aanvraag kunnen wij bijvoorbeeld ook de basis leggen voor een groep 8 musical.  Hierbij kijken we dus direct welke vaardigheden toepasbaar zijn in het stuk wat jullie gaan spelen.

• Locatie: in school of op locatie (spiegelzaal, Kindcentrum)
  • Lesvorm: workshop
  • Lesduur: max. 1,5 uur per les, aantal lessen in overleg
  • Aantal deelnemers: afhankelijk van de groep/klas
  • Prijs: €80,= per uur
  • Beschikbare periode: gehele schooljaar

Bijzonderheden

Deze workshop is bedoeld voor kinderen van groep 5 t/m 8.

Korte omschrijving

Musical workshop voor groep 8: in onze workshops maken de kinderen kennis met  de basisvaardigheden van toneel, zang & dans. Ook werken we aan een stukje teambuilding binnen de groep door middel van oefeningen.  Uiteraard staat plezier en ontspanning voorop bij onze workshops.  Op aanvraag kunnen wij ook de basis leggen voor een groep 8 musical,  of wij trainen de docenten om deze musical aan te bieden.

• Locatie: in school of in overleg op locatie (Spiegelzaal, Kindcentrum)
  • Lesduur: max. 1,5 uur per les, aantal lessen in overleg
  • Aantal deelnemers: afhankelijk van de groep/klas
  • Prijs: €80,= per uur
  • Beschikbare periode: gehele schooljaar

Bijzonderheden

Deze workshop is bedoeld voor kinderen uit groep 8.

Korte omschrijving

Urk & de bleekneusjes: door middel van een lesbrief, gaan de leerlingen op onderzoek naar de historie rondom de bleekneusjes die rond 1945 op Urk kwamen.  De leerlingen voerden diverse opdrachten uit,  zoeken met elkaar de verdieping  en leren van hun geschiedenis.  De les wordt ondersteund met filmmateriaal uit de musical “Urk & de bleekneusjes”  ook kunnen de leerlingen een lied + dans aanleren passend bij het thema.

Kinderen ontdekken hun historie en kunnen dit koppelen aan het thema “hoe om te gaan met vreemdelingen”

• Locatie: in school
  • Lesvorm: workshop
  • Lesduur: max. 1,5 uur (omvat 1 les)
  • Aantal deelnemers: afhankelijk van de groep/klas
  • Prijs: €150,=

Bijzonderheden

Deze workshop is bedoeld voor kinderen van groep 3 t/m 8.

ISRAËLISCH VOLKSDANSEN

Korte omschrijving

Dansschool Mirjam geeft cursussen en workshops Israëlisch Volksdansen voor kinderen en volwassenen. Voor basisscholen biedt zij speciale programma's aan. Het Israëlisch Volksdansen is:

1. Uniek en breed toepasbaar binnen het basisonderwijs
  2. Het stimuleert positief zowel persoonlijke als groepsleerdoelen
  3. Het bevordert het gezond functioneren op emotioneel, rationeel en sociaal niveau

Even voorstellen

Mijn naam is Lydia en ik ben de dansdocent van Dansschool Mirjam. Mijn vakgebied en achtergrond is Creatieve Therapie en speciaal gericht op kinderen Door het combineren van twee passies; kinderen en Israëlisch Volksdansen, ben ik tot een uniek aanbod gekomen specifiek voor basisscholen. Naast dat het dansen gewoon ontzettend genieten is, brengt  het zowel persoonlijke- als groepsprocessen in beweging. Als therapeut ligt mijn expertise in het observeren en analyseren. Hiermee kan ik bepaalde processen inzichtelijk maken en indien wenselijk activeren.

• Locatie: in school, 1 grote ruimte nodig
  • Lesvorm: workshops
  • Lesduur: 1/2/4 of 6 keer 60 minuten
  • Aantal deelnemers: max. 15 leerlingen of 1 klasgrootte inclusief leerkracht
  • Prijs: € 67,50 per workshop

Voor programma's voor kinderen met een rugzakje is het max. aantal deelnemers en de prijs afwijkend.

Bijzonderheden

Programma's worden afgestemd met de leerkracht, IB-er en/of ouders.

Lydia Kaptein - Peters
T: 06-49786722