Jongeren van het ROC Friese Poort samen aan de slag tijdens NL doet

Elke maatschappelijke organisatie kent het: klussen en activiteiten die belangrijk zijn maar waar de mankracht voor ontbreekt. Voor dat soort klussen organiseert het Oranje Fonds ook dit jaar weer op 9 en 10 maart NL doet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland.

Op vrijdag 9 maart gaan zo’n 800 studenten en medewerkers van ROC Friese Poort Emmeloord/Urk samen met I Make Your Day Vrijwilligersprojecten Noordoostpolder , Caritas Urk en JonginNop tijdens NLdoet aan de slag! Tussen 9:00 en 15:00 uur gaan zij diverse vrijwilligersklussen uitvoeren.

Heeft uw organisatie een grote klus, bijvoorbeeld het opknappen van een gebouw, het organiseren van een high tea of lunch, het repareren van speelgoed of het lenteklaar maken van een moestuin? Meld deze dan aan via deze link :https://nl.surveymonkey.com/r/VYPZVYG

Verder heeft het Oranjefonds in totaal € 2.000.000 beschikbaar als bijdrage voor materialen, entreebewijzen en catering. U kunt tot 30 januari maximaal € 400,= per locatie aanvragen. Doe snel een aanvraag want op is op. Op www.nldoet.nl leest u de voorwaarden en vindt u het aanvraagformulier.

Lees hier de Nieuwsbrief Informele Zorg - Winter 2017

Lees hier de Nieuwsbrief van Mit Eenkanger - Januari 2018

Nieuws van Stichting Terminale Thuis Hulp

De Stichting Terminale Thuis Hulp biedt overdag en ’s nachts thuishulp aan terminaal zieken in Noordoostpolder en op Urk. In het Bijna Thuis Huis in Emmeloord kan de TTH ook 24-uur zorg bieden. Onze hulp gaat altijd in overleg met de cliënt en mantelzorgers. De meeste mensen willen het liefst thuis sterven. Het is de meest vertrouwde omgeving. Een omgeving die rust en veiligheid biedt. Daar hebben stervende en hun naaste familieleden grote behoefte aan, omdat de laatste levensfase een periode is die gepaard gaat met grote onzekerheden.

Voor meer informatie: www.tthnop-urk.nl