Geachte relatie, vrijwilliger, mantelzorger, cliënt,

Caritas Urk heeft haar privacy beleid bijgewerkt wegens de AVG-wet die van kracht is geworden op 25 mei 2018. Het volledige document is (binnenkort) te lezen op caritasurk.nl en op te vragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Belangrijk om te weten:

• In het document geeft Caritas Urk aan wanneer en van wie ze persoonlijke gegevens verzamelt en de redenen waarom Caritas Urk deze persoonlijke gegevens gebruikt.
  • In het document is te lezen waarom en met wie Caritas Urk informatie deelt. Dit gebeurt alleen met organisaties waarmee Caritas Urk een ondertekende samenwerkingsrelatie heeft.
  • Caritas Urk beschrijft hoe u informatie kunt opvragen over het gebruik van uw persoonlijke gegevens.
  • Caritas Urk draagt zorg voor een goede bescherming van uw persoonlijke gegevens.

Uw privacy en veiligheid is belangrijk voor Caritas Urk en ze doet er alles aan om ervoor te zorgen dat zij voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de Europese Unie (AVG of GDPR).

Heeft u vragen? Neem dan contact op met de functionaris die Caritas Urk heeft aangesteld via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel met 0527-683346. Ons kantoor is op werkdagen geopend van 9.00 – 13.00 uur en van 14.00 – 16.00 uur.

Schenking Stimuleringsfonds Ledenvereniging ZONL

Donderdag 24 mei 2018 kreeg Caritas Urk een waarde cheque overhandigd van het Stimuleringsfonds van de Ledenvereniging van Zorggroep Oude en Nieuwe Land. De aanvraag omtrent het aanschaffen van een pagodetent werd gewaardeerd met een bedrag van duizend euro. De beoogde tent gaat gebruikt worden voor alle Caritas Urk evenementen, maar kan ook gehuurd en gebruikt worden door bijvoorbeeld buurtverenigingen en samenwerkingsorganisaties en komt daarmee ten goede aan de Urker gemeenschap.

Lees hier de Nieuwsbrief Informele Zorg - Winter 2017

Lees hier de Nieuwsbrief van Mit Eenkanger - Januari 2018

Nieuws van Stichting Terminale Thuis Hulp

De Stichting Terminale Thuis Hulp biedt overdag en ’s nachts thuishulp aan terminaal zieken in Noordoostpolder en op Urk. In het Bijna Thuis Huis in Emmeloord kan de TTH ook 24-uur zorg bieden. Onze hulp gaat altijd in overleg met de cliënt en mantelzorgers. De meeste mensen willen het liefst thuis sterven. Het is de meest vertrouwde omgeving. Een omgeving die rust en veiligheid biedt. Daar hebben stervende en hun naaste familieleden grote behoefte aan, omdat de laatste levensfase een periode is die gepaard gaat met grote onzekerheden.

Voor meer informatie: www.tthnop-urk.nl