Zorg voor elkaar, ook in de buurt

Burenhulp is een kleinschalig(e) voorziening of initiatief voor onderlinge hulp- en dienstverlening door en voor bewoners in buurt, wijk of dorp.

Uitgangspunt van burenhulp is, dat de hulpvrager zelf niet in staat is de activiteiten (fysiek) uit te voeren of zich deze hulp niet financieel kan veroorloven wanneer deze door professionele bedrijven of officiƫle instanties zouden worden uitgevoerd. Degene die hulp ontvangt betaalt eventuele vergoedingen (bijvoorbeeld voor vervoer) rechtstreeks aan de hulpverlener.

Urk is heel wat buurtverenigingen rijk en graag willen we samen met deze verenigingen kleine burenhulp groepen starten.

• Wanneer u nu al een hulpvraag heeft: deze hulpvraag kan worden opgenomen in de vacaturebank. Voor meer informatie en hulp hierbij kunt u contact opnemen met Caritas Urk, Betty Verhey, 68 33 46 of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  • Wanneer u hulp wilt verlenen: neem contact op met de hulpvrager via de solliciteer-button of bel voor meer informatie en/of advies met Caritas Urk, Betty Verhey, 68 33 46 of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Ook andere groepen (dameskransen, sportvrienden, vriend(inn)enploegjes, kerkelijke (zuster)groepen, etc.) zijn welkom om mee te doen met het buurthulp project. Ook hier geld weer: zorg voor elkaar, voor en door Urk.