Mit Eenkanger is de algemene voorziening voor activiteiten waaraan iedereen deel kan nemen, een indicatie is niet nodig. Ouderen, jongeren, mensen met of zonder beperking, iedereen is van harte welkom!

Staat er een leuke activiteit op de flyer die u aanspreekt? Dan kunt u vrijblijvend een keer meedoen.
Besluit u vast aan één of meerdere activiteiten deel te nemen, dan wordt er een kleine financiële bijdrage in de kosten gevraagd. Deze bijdrage moeten wij vragen, omdat wij voor de koffie, huur van ruimtes, materialen enz. moeten betalen.

Om deel te nemen aan Mit Eenkanger koopt u de Mit Eenkanger-pas. Deze kost 5 euro per maand en daarmee bent u als het ware “lid”. Deze pas kunt u alleen gebruiken in combinatie met een strippenkaart. Deze strippenkaart bestaat uit 10 strippen van ieder 1 euro.
Per activiteit wordt er één strip afgestempeld. Bij de receptie van Talma Haven en bij het kantoor van Caritas Urk kunt u de Mit Eenkanger-pas aanschaffen.

Ter verduidelijking een rekenvoorbeeld:

Mevrouw Bakker gaat elke week op dinsdag naar de crea-ochtend in Talma Haven en op donderdag naar de mozaïek-groep in het ’t Jeugd. Hiervoor betaalt zij dan: 5 euro voor de pas + 2 euro per week voor de strippen. Totaal dus 13 euro per vier weken. Bij deze kosten zijn materialen, koffie enz. allemaal inbegrepen.

Cadeautip...

Weet je niet wat je, je vader of moeder voor hun verjaardag moet geven en hij/zij is lid van Mit Eenkanger, geef dan strippenkaarten! Dit overkwam mevr. Schraal, ze wist niet wat ze moest vragen en toen kwamen de kinderen op het idee, om elk kleinkind een strippenkaart te laten geven met een tekening of tekst erbij. Daardoor ontving mevr. Schraal 21 strippenkaarten en kan ze nog tijden lang genieten van en meedoen met de activiteiten die aangeboden worden door Mit Eenkanger.

Mit Eenkanger 2.0 – nieuwe invulling ’t Jeugd

Door Mit Eenkanger als algemene voorziening voor de dagbesteding vinden Zorg en Welzijn elkaar steeds vaker en ontstaan er nieuwe initiatieven voor mensen met een beperking. Voorbeelden zijn Het Loungecafé en natuurlijk Phila Orcari als een speciale vorm van dagbesteding en nu een nieuwe invulling van gebouw ’t Jeugd, Richel 4.

Vanuit de samenwerkende partijen: ‘s HeerenLoo, Kwintes, Philadelphia en Caritas Urk is de ambitie uitgesproken om in het gebouw ’t Jeugd een samenhangend activiteitenaanbod te creëren voor formele en informele zorg en sinds kort is de ambitie omgezet in aanbod.

Wanneer u een bezoek brengt aan het gebouw, ontmoet u daar cliënten en hun begeleiders. Zij voeren de beheerstaken uit voor het gebouw ’t Jeugd (agendabeheer, koffie, thee, klaarzetten van ruimten).

Op dinsdagavond zijn de deuren geopend voor ambulante cliënten van Philadelphia, maar ook voor andere inwoners van Urk om met elkaar te koken en te eten op de ontmoetingsplek. Ook is er dan de mogelijkheid voor het volgen van een cursus en het aanbod van activiteiten zal in de komende periode nog verder uitgebreid worden.

Bent u nieuwsgierig geworden naar de nieuwe invulling van ’t Jeugd? Wees welkom een kijkje te nemen!

De uitgangspunten van Caritas Urk zijn:

• Coördineren en ontwikkelen van verschillende vormen van dag- en vrijetijdsbesteding
  • In stand houden van het bestaande aanbod en samenwerking
  • Uitbreiden van het aanbod op meerder locaties
  • Wijkgericht werken
  • Stimuleren van burgerinitiatieven
  • Ondersteunen van verenigingen en kerken
  • Brede inzet van vrijwilligers
  • Verbinding maken om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen tot mee doen naar vermogen

Activiteiten

Dagelijks worden op verschillende locaties op Urk Mit Eenkanger activiteiten georganiseerd. Wilt u op de hoogte worden gehouden? Dat kan! U kunt maandelijks de agenda door ons toegestuurd krijgen. Bel met Caritas Urk, 68 33 46 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en geef aan dat u graag opgenomen wilt worden op de verzendlijst van de agenda.