Personenalarmering

Alarmering is een betrouwbaar hulpoproep-systeem voor mensen, die mogelijk in een noodsituatie terecht kunnen komen. Dit kan zijn door ouderdom, handicap of ziekte. Caritas Urk biedt alarmering op sociale indicatie en bemiddelt bij de medische alarmering.

Komt u terecht in een noodsituatie door val of ziekte, dan is een druk op de knop van de draadloze hals- of polszender voldoende om in contact te treden met de meldbank. Het alarmsysteem heeft de mogelijkheid tot communicatie door middel van een spreek- luistervoorziening. Nadat de alarmering door de meldbank is ontvangen, kan de centralist direct met u spreken en wordt er direct actie ondernomen door bijv. uw contactpersoon (kennis/familie/buur ) te waarschuwen. Indien nodig wordt een professionele hulpverlener ingeschakeld.

Kosten
U betaalt maandelijks een kleine eigen bijdrage van 12,50 euro. Daarnaast wordt er eenmalig aansluitkosten van 15,= euro in rekening gebracht. Aan deze kosten kunnen geen rechten worden verleend. Prijzen kunnen tussentijds worden aangepast.

Informatie en aanmelding
Via Caritas Urk kunt u meer informatie vragen of uw aanvraag voor de alarmering doen. Een van onze vrijwilligers komt het alarm bij u installeren en zal u over het gebruik ervan de nodige informatie verschaffen.

De medewerkers zijn op maandag t/m vrijdag van 9.00 - 16.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0527 - 68 33 46 (kies 1).