Wat is Caritas Urk?

Caritas Urk is een stichting voor jeugd- en jongerenwerk, samenleving en informele zorg.

Bekijk hier het filmpje om een beeld te krijgen van ons werk

Missie Caritas Urk:

Caritas Urk levert een bijdrage aan een samenleving waar zorg voor elkaar centraal staat en iedereen -naar eigen vermogen- mee kan doen.

Visie Caritas Urk:

Caritas Urk is een brede welzijnsorganisatie voor iedereen; stimuleren en ondersteunen van eigen kracht staan centraal in het werk. Caritas Urk is een zichtbare organisatie binnen de gemeente Urk en wordt gezien en erkend als een professionele innovatieve organisatie, die de maatschappelijke veranderingen aan kan en deze kan transformeren in het beleid van welzijn en (informele) zorg.

Tevens is Caritas Urk een goede samenwerkingspartner voor maatschappelijke- en zorgorganisaties. Caritas Urk (h)erkent de waarde van samenwerking en is een welzijnsorganisatie, die mede daardoor, verankerd is in de Urker gemeenschap.

Doelstelling Caritas Urk:

De doelstelling van Caritas Urk is breed en staat als volgt beschreven in de stichtingsstatuten: “In stand houden en zo nodig bevorderen van de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de kwetsbare burgers. Het ondersteunen en verlichten in de taak van de mantelzorgers, bieden van zinvol vrijwilligerswerk en het coördineren van de vrijwilligershulp. Stimuleren van de participatie in de breedste zin van het woord, met als uitganspunt het versterken van eigen kracht en het netwerk. Het bieden van educatieve-, sociaal culturele- en sportactiviteiten aan diverse doelgroepen. Het in stand houden en stimuleren van buurtfuncties, bijvoorbeeld d.m.v. exploitatie van één of meerdere buurthuizen om daarmee bij te dragen in de uitvoering van de taak in de opbouw van het maatschappelijke en culturele leven van de Urker samenleving.”

Caritas Urk voert haar werkzaamheden uit, vanuit verschillende clusters

1. Samen zorgen

2. Meedoen in de samenleving

3. Jeugd- en jongerenwerk

4. Sport en Cultuur

5. Verhuur

Raad van Toezicht

• Joop van Eck - voorzitter
  • Cees ten Napel - lid
  • Louw van der Zwan - lid
Anne Salomonson - directeur-bestuurder
T: 0527683346

Jaarverslag Caritas Urk

Jaarverslag 2018

Protocollen en andere documenten

Folder intake nieuwe vrijwilligers

Folder algemene richtlijnen en afspraken

Voorbeeld overeenkomst vrijwilligerswerk

Gedragscode algemeen

Algemene informatie

* AVG Privacywetgeving

Caritas Urk

Locatie Singel

Singel 9A

8321 GT Urk

T: 0527 683346

Locatie 't Jeugd

(Mit Eenkanger - Samen de dag door)

Richel 4

8321 RX Urk

T: 0527 683346

Locatie De Rots

Urkerweg 64

8322 NB Urk

T: 0527-683346

T: 0527-305015 (rechtstreeks)

I: www.caritasurk.nl

Caritas Urk is er voor u, maak er gebruik van!