Wanneer u een beroep doet op een vrijwilliger van Caritas Urk wordt er een vaste vrijwilliger aan uw gezin gekoppeld. Van te voren krijgt u een kennismakingsgesprek. Hierin staan uw wensen centraal en worden afspraken gemaakt en vastgelegd. Belangrijk is dat het van beide kanten klikt. De vrijwilligershulp is ook bedoeld ter ondersteuning van de mantelzorgers. De vrijwilligers van Caritas Urk hebben een basistraining gevolgd en worden ondersteund door deskundige medewerkers.

De vrijwilligers worden ingezet ter ondersteuning van:
- welzijn
- zorg
  en als
- maatje

Wat kunt u van de vrijwilliger verwachten?

De vrijwilliger kan individuele activiteiten ondernemen, zowel binnenshuis als daarbuiten of een paar uur oppassen, waardoor de mantelzorger even tijd voor zichzelf heeft (en overbelasting voorkomen kan worden). De vrijwilliger kan ook licht verzorgende taken overnemen, maar de vrijwilliger neemt geen taken op zich die bij een professionele kracht of organisatie horen.

Caritas coördineert de vrijwilligerszorg. Wilt u meer informatie?
Henria Romkes, coordinator vrijwilligerswerk, is op werkdagen te bereiken:
bel met telefoonnummer 683346. E-mailen is ook mogelijk: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.